{{content}} ×

Over Rebel Lease

In tegenstelling tot die beroemde rebel zonder specifieke ambitie, heeft Rebel Lease wél een doel voor ogen: het creëren van een leasemaatschappij die het beter doet. Dat betekent een leasemaatschappij waarbij het leasen in zijn werk gaat zoals je altijd al gehoopt had en waar je je nooit af hoeft te vragen of je welkom bent als klant.





Integendeel, Rebel Lease gaat altijd een stap verder om je zo goed mogelijk te helpen. Daarnaast organiseren we evenementen die passen bij het karakter van onze klanten en onze organisatie. Op die manier creëren we niet alleen een nieuw soort leasemaatschappij, maar ook een hechte club van gelijkgestemden die zich laat kenmerken door wederzijds gezonde samenwerkingen en een leuke sfeer.

Maak kennis met onze Rebels

Michel van Duin

Salesmanager
Bouwjaar: 1980

Image Text

Michel treedt zijn klanten altijd met een open vizier tegemoet. “Ik vind het belangrijk dat we beiden achteraf tevreden kunnen terugkijken op de overeenkomst” 

Hoe ziet jouw werk eruit?
“Ik ben accountmanager buitendienst, en samen met Frank Binkhorst verantwoordelijk voor de sales binnen Rebel Lease. Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor onze relaties.”

Wat trekt jou aan bij Rebel Lease? “Je merkt het al als je hier binnen loopt: er hangt een goeie ‘vibe’, een gevoel van positiviteit en ambitie. De directie wordt enthousiast bij frisse, nieuwe ideeën en motiveert je om die uit te werken. Dit geeft mij enorm veel energie.”

Wat maakt dit mogelijk? “Het is kleinschaliger, bijna familiair. We willen hard gaan voor het bedrijf en elke dag beter worden. Daarmee helpen we elkaar om de klant zo goed mogelijk in zijn mobiliteitsbehoefte te voorzien. Die wisselwerking bevat geen enkel spoortje negativiteit. Daar profiteren we zelf van, maar zeker ook de klanten.”

Loopt alles dan altijd op rolletjes? “Natuurlijk niet altijd. Maar er is voldoende ruimte om een keer op ons gezicht te gaan, weer op te krabbelen en het de volgende keer beter te doen. De directie vraagt ons - verwacht zelfs van ons - dat we met ideeën komen. Daarmee kan de rem eraf en word je gedwongen uit je comfortzone te treden. Dat levert de mooiste dingen op.” 

Wat heb je met Joop Zoetemelk? Lachend:  “Ik ben geboren in het jaar dat hij de Tour de France won. Misschien dat ik daarom zo van wielrennen houd. Ik heb zelf wedstrijden gefietst in het amateurpeloton, waarbij ik vaak de aanval koos, liefst bij tegenwind en regen. Waar anderen afzien krijg ik extra moraal. Nu fiets ik alleen nog recreatief.”

Wat doe je als je niet fietst of werkt? “Ik woon in Alphen aan den Rijn en heb een passie voor Italië: ieder jaar ga ik erheen om te genieten van het landschap, de wijnen, lekker eten en de Italianen zelf. Ik ben ook een liefhebber van Italiaanse auto’s. Alfa Romeo is mijn merk, ik had er vroeger al posters van op mijn kamer hangen. Jarenlang heb ik verschillende Giulietta’s gereden, nu rijd ik in een Giulia.”

Wat mogen klanten van jou verwachten? “Bovenal eerlijkheid. Een jarenlange samenwerking met klanten houdt alleen stand als je je onthoudt van gladde verkooppraatjes. Met een goed advies op basis van de waarheid kun je samen vooruit. Ik denk altijd aan de lange termijnrelatie, zeg waar het op staat en maak het niet mooier dan het is.” Hij knipoogt en voegt daar lachend aan toe: “Nóg mooier dan bij Rebel Lease kan ook bijna niet.”  

Frank Binkhorst

Accountmanager buitendienst
Bouwjaar: 1986

Image Text

Werken voor Rebel Lease is voor hem een logische stap: "Het is een bedrijf waarin ik echt het verschil kan maken voor de klant"

Wat heb je met auto’s?
“Van kleins af aan heb ik er al iets mee. Ik heb zelf een passie voor sportauto’s en cabrio’s, maar ik hou er ook van om samen met een klant een auto samen te stellen.”

Waar heb je hiervoor gewerkt? “In het verleden was ik werkzaam bij een grote leasemaatschappij. Vanwege de omvang had ik daar als accountmanager minder invloed op de processen en details in de overeenkomsten die ik afsloot. De overstap naar Rebel Lease was voor mij logisch. Hier heb ik die invloed wel.”

Waarom vind je dat belangrijk? Rebel Lease is een kleinschalig bedrijf met grote ambities waar ik kan doen wat ik leuk vind! Meedenken vanuit de visie van de ondernemer. Maatwerk leveren, waarbij de flexibiliteit van onze organisatie al die maatwerkafspraken behapbaar maakt. Specifieke details kunnen voor klanten een groot verschil maken.”

Je houdt er kennelijk van om nét buiten de lijntjes te kleuren… Lachend: “Wat dat betreft past de naam Rebel Lease goed bij mij. Dat hebben ook meerdere mensen tegen mij gezegd toen ik hier kwam werken.”

Wat doe je buiten je werk om? “Samen met mijn vriendin houd ik van uit eten gaan en een lekker wijntje drinken, we genieten van de goede dingen van het leven. Italië is wat dat betreft een heerlijk land om in vakanties doorheen te reizen. Liefst in een cabriolet met het zonnetje op de bol…”

Waar hou je helemaal niet van? “In alle eerlijkheid? Klussen. We hebben een huis gekocht en dat verbouwd. Voorheen zaten we in een appartement, maar we wilden graag iets groter wonen. Dus dan maar even flink de ‘linker’ handen uit de mouwen steken.”

Wat mogen klanten van jou verwachten? “Tijd, aandacht en inspanning. Ik zie het als volgt: eigenlijk werk ik niet voor Rebel Lease maar voor de klant. Ik kijk naar de mobiliteitsbehoefte in z’n geheel. Die behoefte probeer ik vervolgens bij Rebel Lease te vertalen naar de best mogelijke oplossing, of het nu voor vier jaar is of voor kortere termijn. Onze organisatie is wat dat betreft echt een one stop shop, met lease-, shortlease- en huurauto’s. Ik zal voor klanten altijd de beste oplossing vinden.”

Shahid Nasrullah

Accountmanager binnendienst
Bouwjaar: 1985

Image Text

Waar houd je je mee bezig binnen Rebel Lease? Samen met de Accountmanager Buitendienst ben ik het aanspreekpunt voor onze klanten. Mijn taak is om de klant zoveel mogelijk te ontzorgen en te informeren.

Wat vind je van het werken bij deze organisatie? In een informele werksfeer maken wij veel lol. De collega’s hebben veel voor elkaar over en wanneer er hulp nodig is dan wordt deze zonder aarzelen geboden. Uiteraard mogen wij de vrijdagmiddagborrel niet vergeten!

Wat is het leukste onderdeel van je werk? Het klantcontact! Het is erg leuk om een relatie met onze klant op te bouwen, ongeachte of het nu een key-account of zzp-er is. Daarnaast zie ik het als een uitdaging om een geschikte oplossing voor onze klant te bedenken.

Wat vind je fijn om te doen als je vrij bent? Het leukste is om iets met het gezin te ondernemen, lekker wandelen, dagje uit (film, pretpark, etc.). In mijn vrije tijd ben ik voetbaltrainer bij SVC’08 in Wassenaar, bij het elftal waar mijn zoon speelt. Daarnaast doe ik twee keer per week aan Crossfit en probeer ik 1 a 2 keer per week nog hard te lopen en af en toe ook te zwemmen.

Waarom word je daar blij van? Met het gezin vind ik het leuk om de kinderen ervaringen mee te geven, daarnaast is het ook altijd gezellig. Het is onwijs gaaf om te zien hoe de spelers zich ontwikkelen, sommige spelers heb ik nog getraind vanaf het moment dat zij de leeftijd hadden dat zij zich op een club kunnen inschrijven.

Wat heb je met auto’s of autorijden? Van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in auto’s, op vroege leeftijd was ik al onder de indruk van de Toyota Landcruiser van de buren. Daarnaast had ik altijd wel een poster van een auto op mijn kamer gehad. Autorijden en motorrijden is iets wat ik nog steeds erg leuk vind.

Wat gaan klanten van jouw werk merken? Zelf probeer ik mijn klant zoveel mogelijk te ontzorgen, daarnaast probeer ik altijd mee te denken en ben ik op zoek naar de juist oplossing. Daarnaast probeer ik altijd accuraat te werk te gaan en hou ik ervan om snel te reageren.

Wat zou je verder nog willen delen met bezoekers van onze website? Rebel Lease is a great place to work and a great place to lease!

Suzanne van Leeuwen

Accountmanager binnendienst
Bouwjaar: 1996

Image Text

Waar houd je je mee bezig binnen Rebel Lease? Ik ben het aanspreekpunt voor bestaande en nieuwe klanten binnen Rebel Lease. Ik bespreek de wensen met de klant, maak offertes voor nieuwe of gebruikte auto’s en zorg voor de gehele verdere opvolging. Ook wanneer de klant in zijn of haar auto rijdt blijf ik aanspreekpunt bij vragen. Daarnaast zorg ik dat er af en toe leuke foto’s of video’s op social media komen.

Wat vind je van het werken bij deze organisatie? Tot nu toe vind ik het heel fijn werken, we doen het echt samen als een team en je wordt gewaardeerd om wie je bent. We zijn aan het groeien, dus het is een lekker gevoel om samen te werken met mensen die allemaal het beste voor de club willen. De afwisseling spreekt mij ook erg aan, geen dag is hetzelfde en dat werkt voor mij heel goed.

Wat is het leukste onderdeel van je werk? Ik denk dat ik het leukste onderdeel vind om goed te luisteren naar de klant naar welke wensen hij of zij heeft qua auto en dan gericht gaan zoeken en om wat passends te vinden. Vaak heb je dan een gevoel van ‘dit zou hem zomaar eens kunnen zijn’ en als die gedachte dan bevestigd wordt door de klant geeft dat een voldaan gevoel. Een auto is voor mensen soms echt een ‘cadeau voor zichzelf’ en dan is het heel leuk om aan die belevenis te mogen bijdragen.

Wat vind je fijn om te doen als je vrij bent? Ik heb heel wat diertjes thuis, twee katten, een hond en twee pony’s. In mijn vrije tijd ga ik lekker lang naar de pony’s toe en lopen met de hond. In het weekend ben ik altijd met mijn vriendinnen en zijn er altijd wel feestjes waar wij naartoe gaan of liggen we bij mooi weer op het strand.

Waarom word je daar blij van? Ik houd ervan om lekker buiten te zijn en mijn eigen ding te kunnen doen met gezellige mensen. Planningen houd ik nooit zo van.

Wat heb je met auto’s of autorijden? Sinds de middelbare school heb ik altijd bijbaantjes gehad waar ik te maken had met auto’s, o.a. in de showroom. Ik vind het leuk om bezig te zijn met een tastbaar product en het blijft echt een fantastisch product om te zien en om in te rijden.

Wat gaan klanten van jouw werk merken? Ik denk dat zij mijn persoonlijke aanpak en perfectionisme kunnen waarderen, ik zal echt mijn best voor je doen om tot de beste uitkomst te komen.

Wat zou je verder nog willen delen met bezoekers van onze website? Houd zeker onze social media kanalen in de gaten, we delen vaak hele leuke auto’s die niet altijd op de website komen.

Tjeerd Stuivenberg

Wagenparkbeheerder
Bouwjaar: 1991

Image Text

Met een vader in de autobranche werd zijn liefde voor auto's hem met de paplepel ingegoten. Tjeerd smult voornamelijk van normaal uitziende auto's met grote motoren. "Groffe bakken", noemt hij ze zelf. Sinds 2015 werkt hij als operationeel medewerker voor HuurMij Mobiliteit. En dan met name voor Supershortlease en Rebel Lease.

"Ik heb gezellige collega's en een divers takenpakket", vertelt Tjeerd. "Daar hou ik van; dat regelwerk. Ik moet constant schakelen tussen contractbeheer, transport, planning, reparatie en onderhoud. Regelmatig heb ik daarom contact met de klant. Dat zijn meestal plezierige gesprekken, maar soms moet ik ook wat stelliger zijn. Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel, zowel voor mijzelf als voor de klanten. Daarom komen we er gelukkig altijd samen uit. Het leukste moment is natuurlijk als ik klanten mag bellen voor aflevering van hun nieuwe leaseauto."

Zelf rijdt hij 's winters met veel genoegen op en neer naar Oostenrijk. Tjeerd: "Ik ben gek op snowboarden. Die vrijheid, de rust die het geeft. Heerlijk! En dan aansluitend samen met vrienden een feestje bouwen. Het liefst zou ik vijf keer per jaar op wintersport gaan, maar twee keer lukt altijd wel."

In de zomerperiode richt hij zich op voetballen, duiken en barbecueën. Als het weer het toelaat gaat Tjeerds barbecue ieder weekend aan. En dan niet voor een hamburgertje. Nee: het zijn gerechten die zomaar 10-12 uur bereidingstijd hebben. Zoals pulled pork, een goed stuk ham of een tomahawk ribeye. "Het lekkerste stuk vlees dat er is", vindt hij zelf. "Wat voor barbecueën geldt, is ook op het werk van toepassing: met aandacht en een beetje geduld krijg je het beste resultaat."

Marco Rosenboom

Wagenparkbeheerder
Bouwjaar: 1968

Image Text

Al sinds zijn 18e werkt Marco met veel plezier in de autobranche. Het liefst met een breed pakket taken onder zijn handen. Bij HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease vindt hij de dynamiek die hij zoekt. “Zodra het druk wordt ben ik in mijn element”

Wat is jouw voorgeschiedenis?
“Voordat ik hier startte, werkte ik o.a. 17 jaar bij Maxima Lease. Na de overname van dit bedrijf zag ik mijn rol veel kleiner worden, waarna ik mijn contacten bij HuurMij en Supershortlease aansprak op een mogelijke overstap. Dat werd op 1 juni 2021 concreet. Zij zagen wel toekomst in mijn ruime ervaring in de branche.”

Wat spreekt je aan in je werk? “Het is voor mij een uitdaging om het operationele werk bij HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease te stroomlijnen. Naast schadeafhandeling en contractbeheer krijg ik ook veel andere vragen van klanten waarop ik een antwoord kan geven. Bijvoorbeeld wanneer iemand voor een bepaalde tijd een auto heeft geshortleased en dit wil omzetten naar een leasecontract voor langere termijn. Dat kan heel eenvoudig geregeld worden en daarin vertolk ik een spilfunctie.”

Hoe ervaar je het werken bij HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease? “Allereerst kan ik het heel goed vinden met al mijn collega’s. De sfeer is goed, het voelt vertrouwd en dat is een aangename verrassing als je - zoals ik - lang voor andere maatschappijen werkzaam bent geweest. Daarbij heerst hier een goede dynamiek, vanwege de combinatie van verhuur, shortlease en lease. Er zit beweging in de autovoorraad en er is veel klantencontact. Het voelt voor mij als een warm bad.”

Waar houd je je privé mee bezig? “Privé geniet ik van het gezinsleven en ga ik graag wandelen met de hond, door het bos of over het strand. Darten is een grote hobby, dat doe ik al 30 jaar in competitieverband. Mijn vrijdagavonden staan hiervoor gereserveerd!”

Wat spreekt je aan in de autobranche? “Na de middelbare school ben ik erin terecht gekomen en het heeft me nooit meer losgelaten. Ik ben autospuiter en LPG-inbouwer geweest en nu werkzaam in het leasevak. Nog steeds kan ik genieten van een slipcursus, rijden in het terrein of op het circuit of rondtoeren met een mooie oldtimer. Mits het lakwerk picobello gerestaureerd is natuurlijk, want daar heb ik oog voor. Ik droom van een voorbeeldig gerestaureerde Jaguar E-type. Maar ik hoef hem niet persé zelf te bezitten.”

Wat breng je mee in je werk? “Ik hoop dat mijn kijk op zaken toegevoegde waarde levert voor klanten. Bepaalde beslissingen hebben een zekere invloed op operationele zaken en het is goed om daar vooraf op te kunnen inspelen en de klant helderheid te verstrekken. Ik ben echt iemand die mensen zo goed mogelijk zal proberen te helpen. Tegelijkertijd ben ik altijd eerlijk en recht door zee. Ook wanneer iets onverhoopt niet goed gaat. Het gaat er uiteindelijk om hoe je het oplost voor een klant.”

Eric van der Geer

Wagenparkbeheerder
Bouwjaar: 1972

Image Text

Sommige mensen maak je wat auto's betreft niets wijs. Eric van der Geer is zo'n iemand. Hij heeft een passie voor techniek en volgt de ontwikkelingen van het autorijden op de voet. Oorspronkelijk opgeleid als automonteur, klom hij op tot bedrijfsleider bij zijn vorige werkgever. Sinds 2007 past Eric al zijn kennis en ervaring toe als wagenparkbeheerder van HuurMij Mobiliteit.

"Geen dag is hetzelfde en dat houdt mijn werk spannend", vertelt hij. "Zijn het geen prijsonderhandelingen met leveranciers, dan ben ik wel bezig met onderhoud, schadeherstel of het rijklaar maken van nieuwe auto's. Ik stuur drie jongens in de werkplaats aan. Samen zorgen we er voor dat ons wagenpark er tiptop uitziet."

Zijn vrije tijd brengt hij door met zijn vrouw en 2 tieners, een meisje en een jongen. Vooral de zaterdagen zijn goed gevuld met volleybal en voetbal. In het vaderschap vertrouwt hij op zijn gevoel, net als in zijn werk. "Je gevoel is een uitstekend uitgangspunt om keuzes op te baseren", aldus Eric. "Die insteek heb ik overgehouden aan mijn werk als APK-keurmeester. Net als het vermogen om snel knopen door te hakken."

"Het is goed of het is niet goed", luidt zijn stelling. "Dat zeg ik ook altijd tegen de automonteurs die ik opleid: welke keuzes zou je maken als het om jouw eigen auto ging? Het is het beste referentiekader dat je hebt. En met dat uitgangspunt neem je altijd de juiste beslissingen voor een klant."

Rick van der Meer

Wagenparkbeheerder
Bouwjaar: 1986

Image Text

Waar houd je je mee bezig binnen Rebel Lease? Samen met de andere wagenparkbeheerders houd ik me bezig met reparatie/onderhoud/schade van alle auto’s in de Rebel Lease/Huurmij vloot. Eigenlijk het complete plaatje.

Wat vind je van het werken bij deze organisatie? Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin. Vooral de sfeer op de werkvloer en de samenwerking met mijn collega’s bevalt goed!

Wat is het leukste onderdeel van je werk? Geen dag is hetzelfde. Het is steeds schakelen tussen onderhoud van auto’s, of schades die gerepareerd moeten worden. Ik heb contact met klanten, bestuurders, maar ook met de garages/schadebedrijven waar de auto’s binnen gebracht zijn. De diversiteit vind ik erg leuk: het ene moment ben je bezig met het regelen van een kleine beurt, het andere moment moet je er voor zorgen dat een grote schade op de juiste manier wordt afgehandeld.

Wat vind je fijn om te doen als je vrij bent? Als het even kan ga ik graag varen met mijn gezin en vrienden, ik ben zelf in het bezit van een bootje, dus dat is heerlijk! Ook probeer ik 1 à 2 keer per week hard te lopen, om ook nog een beetje in beweging te blijven. Ik heb een dochter van 11. Zij tennist en in de weekenden ben ik dus vaak op de tennisbaan te vinden.

Wat heb je met auto’s of autorijden? Vanaf jongs af aan ben ik al met auto’s bezig, maar uiteindelijk ook mijn werk van gemaakt. Ik ben begonnen in de werkplaats bij BMW. Daar heb ik 10 jaar gewerkt, en ik heb dus veel technische kennis. Daarna ben ik doorgestroomd naar de receptie als service adviseur voor het merk Volkswagen. Ik ken dus beide kanten: zowel het technische werk in de werkplaats, maar ook de aftersales en het contact met de klant.

Wat gaan klanten van jouw werk merken? Ik geef niet snel op en ik verkoop niet graag nee. Voor alles is een oplossing te vinden. Ik probeer dan ook alles in het werk te stellen voor een tevreden klant.

Chris Jonker

Manager Contractbeheer
en operations
Bouwjaar: 1980

Image Text

Hij is eindverantwoordelijk voor het operationele reilen en zeilen rondom de auto’s die onder Rebel Lease te boek staan. Bij Rebel Lease is Chris in staat om zijn ondernemerschap in de praktijk te brengen. “Er is voor mij en de collega’s een hoop vrijheid om ideeën in te brengen en door te voeren”

Wat houdt je bezig in je werk?
“Alles wat te maken heeft met het wagenpark, zoals schades en onderhoud, maar ook het inkopen van auto’s en de verkoop na afloop van de leasetermijn. In de afgelopen periode hebben we Rebel Lease operationeel goed in de steigers gezet. Bijvoorbeeld door het professionaliseren en digitaliseren van alle onderhoudsaanvragen, alle schades en de inkoop van auto’s. Stapje voor stapje komt Rebel Lease hiermee op een steeds hoger niveau.”

Vóór april 2020 heb je 12 jaar bij een andere leasemaatschappij gewerkt. Hoe ervaar je het werken bij Rebel Lease? “De sfeer en de samenwerking zijn hier top! Enerzijds omdat de mensen open staan voor contact en anderzijds omdat zij open staan voor verbeteringen. Mijn voormalige werkgever was een heel andere club met enorm veel auto’s. Daar wandelden we op den duur over platgetreden paden volgens vaste procedures. Bij Rebel Lease merk je dat iedereen open staat voor ideeën en mee wil gaan in de groei van de organisatie. Dit gezamenlijke enthousiasme geeft energie – een heerlijke dynamiek.”

Wat ervaart een klant die jou aan de telefoon krijgt? Wat voor persoon ben jij? “Ik zal er alles aan doen om klanten mobiel te houden, binnen de gestelde normen en wat je in alle redelijkheid van mij kunt verwachten. Volgens mijn collega’s beschik ik over een grote kennis, ben ik heel meedenkend en altijd oplossingsgericht. Vanuit die basis kan ik alle benodigde informatie aan klanten verstrekken, zodat zij te allen tijde zelf de juiste keuzes kunnen maken.”

Wat houdt je bezig naast je werk? “Ik ben getrouwd, wij hebben twee kinderen en zijn woonachtig in Alkmaar. In het weekend mag ik graag met mijn motor toeren over de dijkjes en door de duinen. Je komt hiermee op prachtige stukjes Nederland. Verder ben ik echt auto-minded, van oud tot nieuw. Ik hou bijvoorbeeld van autoshows en bezoek graag beurzen. Ook de evolutie van technologische mogelijkheden is heel interessant om te volgen.”

Kun je daarvan een voorbeeld geven? “Het elektrisch rijden neemt behoorlijk toe. Hoe gaan we het inkleden als we straks allemaal op stroom rijden? Vooruitgang is interessant, maar het brengt ook aangrenzende vraagstukken met zich mee. Hoe kunnen we die elektriciteit straks met z’n allen opwekken en opslaan voor momenten dat we het nodig hebben? Er zijn nog vele infrastructurele hordes te nemen om dat allemaal goed neer te zetten.”

Jolanda Oosterbaan

Projectmanager Marketing, Communicatie en ICT
Bouwjaar: 1987

Image Text

Naar eigen zeggen is zij iemand die altijd op knopjes drukt waar je eigenlijk niet op mag drukken. “Ik ben gewoon benieuwd wat er dan gebeurt”, lacht Jolanda. “Daarmee ontdekken we hoe we zaken beter kunnen maken voor onszelf en voor onze klanten, zodat we ons bedrijf verder kunnen laten groeien.”

Wat is jouw functie?
“Ik ben Projectmanager Marketing, Communicatie en ICT. Ons bedrijf heeft met Rebel Lease, Supershortlease en HuurMij drie labels die elkaar perfect aanvullen. Supershortlease doet het online bijvoorbeeld erg goed. Datzelfde willen we voor de website van Rebel lease realiseren. HuurMij is ons huurlabel dat in de regio al decennialang succesvol is. Voor deze drie onderdelen samen gaan we onze identiteit verder definiëren en de communicatie een stuk persoonlijker maken. Zo werken we al in de praktijk. Nu moeten we dat ook naar de buitenwereld uitdragen.”

Hoe wil je dat aanpakken? “Ons bedrijf is sterk aan het groeien en daar komt projectmatig veel werk uit voort. De marketing wordt overkoepelend steeds meer gecentraliseerd. Daarbij moet alles systeemtechnisch worden ingericht en doorontwikkeld zodat we nog daadkrachtiger en efficiënter kunnen werken. Dat komt heel goed uit, want bedrijfsprocessen in kaart brengen en nieuwe zaken implementeren vind ik een leuk onderdeel van mijn werk.”

Wie is Jolanda Oosterbaan? “Een mensenmens. Geboren en opgegroeid in Zeeuws-Vlaanderen. Na mijn studie Communicatie Management in Utrecht ben ik in West-Nederland neergestreken, onder de rook van Amsterdam. Ik zal niet zo gauw ‘nee’ zeggen als mij iets wordt gevraagd. Dat is een sterk punt en tegelijkertijd een valkuil, daar ben ik me wel van bewust. Verder ben ik heel sociaal: ik kan met bijna iedereen goed door één deur.” 

Waar houd je je mee bezig als je vrij bent? “Mijn man en ik zijn dol op reizen. Zo hebben wij meerdere rondreizen door de Verenigde Staten gemaakt. Het is een indrukwekkend land met zoveel verschillende kanten, die je allemaal kunt zien terwijl je je nog steeds goed verstaanbaar kunt maken. Zet ons ergens neer en we vermaken onszelf wel. In 2018 en 2020 hebben we twee kleine jongens gekregen. Met z’n vieren zijn we begin 2022 naar Brazilië gegaan. Indrukwekkende ervaringen zijn voor ons belangrijker dan mooie spullen.”

Wat heb je gedaan voordat je bij Rebel Lease kwam? “Ik kom uit de shortlease, gekoppeld aan een dealerbedrijf in Alkmaar. Daar heb ik 12 jaar gewerkt. Eerst als sales- en marketingmedewerker en de laatste jaren als projectmedewerker; een heel afwisselende functie met verkoop, een stuk online marketing en administratie. Ik was daar eigenlijk een soort vliegende kiep. Op 1 juni 2022 ben ik bij Rebel Lease gestart.”

Wat heb je in je vorige functie geleerd wat je hier toe kunt passen? “Ik ken de branche, het systeem, en heb zoveel ervaring in uiteenlopende aspecten van het leaseproces dat ik weet hoe het werkt en wat de klant van ons wil. Het is aan mij en het Rebel Lease team om verder te definiëren op wat voor manier we welke klantengroepen willen bedienen, zodat een geslaagde match ontstaat.”

Hoe ervaar je het werken bij Rebel Lease? “Er heerst hier een bepaalde rust. Noem het ‘gecontroleerde hectiek’, want het is wel degelijk razend druk. Die ontspannen drukte was ik bij mijn vorige werkgever niet gewend. Bij Rebel Lease, Supershortlease en HuurMij verlopen zaken goed gestructureerd.”

Kom je ’s ochtends met plezier naar het werk? “Ja, ik vind het leuk om met een tastbaar product te werken. Mensen worden ook blij van een auto uitkiezen, dat geeft een fijne ambiance. Wat mij specifiek aanspreekt bij Rebel Lease is de onderlinge samenhang, een soort familiegevoel. Klanten vragen ook specifiek naar bepaalde medewerkers. Zij bouwen een relatie op met hun contactpersoon en hebben hier alle vertrouwen in. Ik hoop dat we die positieve sfeer goed zichtbaar kunnen maken aan mensen die nog geen klant bij ons zijn.” 

Franco Vosse

Algemeen directeur
Bouwjaar: 1965

Image Text

De liefde voor zijn werk zit bij Franco niet zozeer in het aanzien of inkomen dat aan het directeurschap verbonden is. “Mijn functie heeft als belangrijkste doel om mensen beter te laten functioneren en presteren”, weet hij uit ervaring. “De winst uit zich wanneer je als team uitstijgt boven de optelsom van al die individuen.”

Wat voor type directeur ben je?
“Ik wil nauw betrokken zijn bij onze mensen en bij wat er gebeurt op het gebied van planning, klantenbenadering, etc. Tegelijkertijd biedt het bedrijf mij een platform om mezelf te kunnen uiten. Ik houd ervan om samen veel te lachen en dat werkt positief in een werkomgeving. De communicatie wordt beter en mensen komen nader tot elkaar. Het draagt ook positief bij aan het behalen van doelstellingen.”

Welk effect heeft dat op Rebel Lease, Supershortlease en HuurMij? “In positie zijn we de grootste stijger op de ranglijst. In 2020 stonden we op plek 41 en een jaar later waren we gestegen naar nummer 32. We maken het dus ook waar in de business.”

Je stond aan de wieg van de overname van het bedrijf door Kroymans Financial Holding. Hoe ging dat in z’n werk? “Voormalig eigenaars Fred van Meegen en Koen van Ulden gaven mij de opdracht om een strategische partner of koper te vinden. Mede-eigenaar Edwin Windhorst wilde blijven, om samen met mij verder te bouwen aan het bedrijf. Wij hebben allebei toegezegd dit onder Kroymans nog minimaal 5 jaar voort te zetten, maar we zijn zelf geen aandeelhouders meer. Aan de andere kant geven zij ons enorm veel vrijheid om binnen de holding onze eigen koers te varen.”

Wat is persoonlijk jouw nieuwe uitdaging? “We willen groeien tot een top-10 leaseorganisatie in Nederland. Wij kunnen dat waarmaken, door autonoom te groeien én geïnteresseerde marktpartijen over te nemen. Hierdoor moeten we over vijf jaar een vloot van 15.000 auto’s kunnen behalen. De markt is gewillig om in zee te gaan met een groene leverancier, die mobiliteit voor hen kan financieren en de auto’s ook nog snel kan voorrijden.”

Welke consequenties gaan die overnames en verwachte groei hebben voor de manier waarop klanten zaken met ons doen? “Onder Kroymans gaan we door op de manier die ons zo succesvol maakt. Andere leasemaatschappijen hanteren harde kaders, waardoor sommige dingen wel maar ook veel dingen niet kunnen. Wanneer een klant contact met ons opneemt zijn wij juist enthousiast om een manier te zoeken waarop we het wél voor hen mogelijk maken. We hebben de vrijheid om met hen mee te bewegen, maar we hebben ook veel kennis van het product en van de financiële zaken die daaraan verbonden zijn. Dat maakt ons zeer creatieve adviseurs binnen de autoleasebranche. En dat merk je wanneer je zaken met ons doet. Op maat gesneden mobiliteit vormt de ziel van ons bedrijf, nu en in de toekomst.”

Hoe uit die werkwijze zich in de praktijk? “In een hele trouwe klantenkring, die zich uit vrije wil voor langere tijd aan ons heeft verbonden. Veel autoleasebedrijven zeggen wel dat ze flexibel zijn, maar blijken dat in de praktijk op termijn helemaal niet waar te kunnen maken. Onze daadwerkelijke flexibiliteit wordt door klanten op prijs gesteld en gewaardeerd met een positieve zakelijke relatie voor de lange termijn.”

Wat doet Franco Vosse in z’n vrije tijd? “Een groot deel van mijn identiteit ligt in Italië, het geboorteland van mijn moeder. Daar ga ik graag naartoe; ik houd van die manier van leven. Ik heb drie kinderen: mijn zoon maakt carrière in New York, mijn middelste dochter is grafisch ontwerper, en mijn jongste dochter is manager van een grote winkel in Amsterdam. Verder ben ik gek op sport. Ik heb een ‘fatbike’, zo’n fiets met extra dikke banden. Daar leg ik fanatiek behoorlijke afstanden mee af op het strand. Ik heb ook twee honden die veel beweging nodig hebben: Olivia, zij ziet eruit als zo’n gevaarlijke vechthond maar is in werkelijkheid superlief, en Louis, een bruine labrador. Tot slot spelen zich in mijn leven ’s avonds vele sociale activiteiten af rondom de zaak. Ik denk oprecht dat mijn werk m’n grootste hobby is.”

Over Rebel Lease

Buiten de lijntjes kleuren
Rebel Lease zwemt tegen de stroming in. Waar andere leasemaatschappijen klanten pas accepteren als ze al meerdere jaren groei kunnen laten zien, maakt Rebel Lease er een punt van om ook in een eerder stadium met haar klanten mee te denken. Dit blijven we overigens doen wanneer je al klant bent. Als gedurende het leasecontract bijvoorbeeld blijkt dat het voor jou gunstiger is om een nieuwe overeenkomst met betere voorwaarden af te sluiten, dan hoor je dit tijdig van ons.

Leasen zoals jij dat wilt
Met het leasen van een auto voorzie je namelijk niet alleen in een mobiliteitsbehoefte, het gaat vooral ook over persoonlijke vrijheid. Het is daarom de missie van Rebel Lease om onze klanten dat gevoel zoveel mogelijk te laten ervaren. Om dat te bereiken, presenteren we met Rebel Lease een nieuwe invulling van het begrip ‘leasen’, een invulling die eindelijk kan voldoen aan de hoge verwachtingen die je van jouw leasemaatschappij mag hebben.

Meer weten?
Wil je meer weten over de unieke dienstverlening van Rebel Lease? Onze medewerkers maken graag tijd voor een kennismakingsgesprek om de mogelijkheden in kaart te brengen.

 

 

 

 

Direct iemand aan de lijn? We staan je graag te woord via 088 - 99 60 101